Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2015

10 εύκολοι τρόποι για καλύτερο μεταβολισμό

Η άσκηση προφανώς αποτελεί τον νούμερο ένα πυλώνα ενίσχυσης του μεταβολισμού μας. Είναι όμως ο μοναδικός; Όχι απαραίτητα. Ο μεταβολισμός μας εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων και μικρές αλλαγές στις καθημερινές μας συνήθειες μπορούν να του δώσουν την ώθηση που χρειάζεται. Δείτε παρακάτω δέκα τέτοιες.

  1. Το άλφα και το ωμέγα-3 Τρόφιμα όπως το αβοκάντο είναι πλούσια σε ωμέγα – 3 λιπαρά, τα οποία μπορεί να έχουν… άσχημο όνομα, έχουν όμως καλή χάρη. Τα λιπαρά αυτά οξέα βοηθούν στην ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, και μειώνουν την φλεγμονή στο σώμα, ιδιότητες που διατηρούν τον μεταβολισμό μας σταθερό. 

Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2015

Τα αποτελέσματα έρευνας για τις λιποθυμίες

Η λιποθυμία ή αλλιώς συγκοπή είναι η ξαφνική και προσωρινή απώλεια των αισθήσεων που συμβαίνει συνήθως όταν υπάρχει πτώση της αρτηριακής πίεσης με αποτέλεσμα να διακόπτεται η συνεχής παροχή οξυγόνου στον εγκέφαλο. 

Τις πιο πολλές φορές, η λιποθυμία διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα και μετά επανακτούμε τις αισθήσεις μας χωρίς να χρειαστούμε ιδιαίτερη βοήθεια. Επίσης, υπάρχουν φορές που μπορεί να μη λιποθυμήσουμε πλήρως αλλά να φτάσουμε πολύ κοντά στη λιποθυμία και να αισθανθούμε μείωση του επιπέδου συνείδησης και αισθήσεων αλλά χωρίς την πλήρη απώλειά τους.
«Όπως γνωρίζουμε όλοι μας από εμπειρία», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ερευνητής δρ. Ανδρέας Φλουρής, «η λιποθυμία δεν αποτελεί σπάνιο φαινόμενο. Πράγματι», συνεχίζει, «η λιποθυμία είναι τόσο συχνό φαινόμενο που περίπου 2-3% των επισκέψεων στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών καθώς και 6% των εισαγωγών στα νοσοκομεία σχετίζονται με συμπτώματα λιποθυμίας. Επίσης, υπολογίζεται ότι περίπου ένας στους τρεις ανθρώπους θα λιποθυμήσει τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του».

Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2015

Αυτή είναι η βιταμίνη για να μείνετε πάντα νέοι

Αν θέλετε να διατηρήσετε τη νεότητα της επιδερμίδας σας, να καταπολεμήσετε τις ελεύθερες ρίζες, αλλά και να θωρακίσετε τη υγεία και τη μνήμη σας, τότε μην αμελείτε την πρόσληψη της βιταμίνης Ε.
Τι κάνει
  1. Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες: προλαμβάνει το αντιοξειδωτικό στρες, το οποίο έχει βλαπτική επίδραση πάνω στα κύτταρα, προστατεύοντας ειδικά τα λιπίδια των κυτταρικών μεμβρανών. Επίσης η βιταμίνη Ε εισέρχεται στο μόριο της LDL χοληστερόλης, αναστέλλοντας την καταστροφική οξείδωση της, η οποία προκαλείται από τις επιθέσεις των ελευθέρων ριζών.  Συμβάλει στην αντοχή του σώματος και την αφομοίωση του οξυγόνου από τα κύτταρα. 
  2. Διατηρεί την επιδερμίδα νέα: προστατεύει την επιδερμίδα μας από τις UV ακτινοβολίες. Πολλές μελέτες έχουν, μάλιστα, δείξει ότι όταν η βιταμίνη Ε εφαρμόζεται τοπικά, μπορεί να εμποδίσει την καταστροφή που προέρχεται από τις ακτίνες UV.
  3. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. 
  4. Προστατεύει ενάντια στον καρκίνο του προστάτη.
  5. Βοηθά στην υγεία του νευρικού συστήματος και βοηθά στην πρόληψη της εκφύλισης των νεύρων και των μυών. Η βιταμίνη Ε μπορεί να εμποδίσει την εμφάνιση του Αλτσχάιμερ ή να δράσει συμπληρωματικά στη θεραπεία του.

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2015

Η μεσογειακή διατροφή προστατεύει από τον καρκίνο του μαστού

Οι γυναίκες που ακολουθούν μία διατροφή πλούσια σε ψάρια, λαχανικά και ελαιόλαδο μπορεί να μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο που διατρέχουν να εκδηλώσουν καρκίνο του μαστού, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Την μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από την Ισπανία, οι οποίοι ανακάλυψαν πως το κλειδί στην προστασία από την συγκεκριμένη μορφή της νόσου είναι ο εμπλουτισμός της παραδοσιακής μεσογειακής διατροφής με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.

Η μεσογειακή διατροφή είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα από τα πολλά ψάρια που περιέχει και σε μονοακόρεστα λιπαρά από το ελαιόλαδο - δύο είδη λιπών που θεωρούνται ωφέλιμα για την υγεία.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ναβάρα στην επιθεώρηση «JAMA Internal Medicine», στη μελέτη τους συμμετείχαν 4.282 γυναίκες, ηλικίας 60 έως 80 ετών, οι οποίες ήσαν υπέρβαρες ή παχύσαρκες (τα περιττά κιλά είναι παράγοντας κινδύνου για καρκίνο του μαστού).

Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2015

Τα παντζάρια θαυματουργή δύναμη για όσους αθλούνται

Τη θετική επίδραση της κατανάλωσης παντζαριών στον οργανισμό μελέτησαν επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ στη Μεγάλη Βρετανία.
Τη θετική επίδραση της κατανάλωσης παντζαριών στον οργανισμό μελέτησαν  επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ στη Μεγάλη Βρετανία.

Οι ερευνητές μελέτησαν τις επιδράσεις του χυμού παντζαριών σε 8 άνδρες ηλικίας 19 έως 38 ετών χορηγώντας τους 500 ml οργανικού χυμού ημερησίως για 6 συνεχόμενες μέρες. Στη συνέχεια τους υπέβαλαν σε διάφορες δοκιμασίες, όπως ποδηλασία σε στατικό ποδήλατο κ.λπ.

Σε άλλη χρονική περίοδο τους χορηγήθηκε πλασέμπο, δηλαδή εικονική ουσία χωρίς ενεργό δράση ή τονωτικός χυμός από μαύρα σταφύλια, ο οποίος δεν περιέχει νιτρικά άλατα και μετά υποβλήθηκαν ξανά σε διάφορες δοκιμασίες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο χυμός από παντζάρια αύξησε την αντοχή τους για σωματική άσκηση μέχρι 16% περισσότερο. Οι συμμετέχοντες μετά τη χορήγηση χυμού παντζαριών μπορούσαν να ποδηλατούν κατά μέσο όρο για 11,25 λεπτά που ήταν 92 δευτερόλεπτα περισσότερο απ' ό,τι μπορούσαν αφότου είχαν λάβει το πλασέμπο.

Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου 2015

6 δυναμωτικές τροφές για άντρες!

Ψάχνετε τις καλύτερες τροφές για ενίσχυση της μυϊκής σας μάζας, να σας δώσουν ενέργεια, και να ενδυναμώσουν την υγεία σας;
Τα τρόφιμα αυτά είναι νόστιμα, εύκολο να βρεθούν και θα πρέπει να αποτελούν μέρος της καθημερινής σας διατροφής. Να βεβαιωθείτε ότι η επόμενη λίστα σας για ψώνια περιλαμβάνει αυτές τις έξι καλύτερες δυναμωτικές τροφές για τους άνδρες.

Σπόροι κολοκύθας
Oι σπόροι κολοκύθας αποτελούν μια καλή πηγή ψευδαργύρου, που είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο σημαντικά μέταλλα για την ανδρική υγεία. Ο ψευδάργυρος ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύει την όραση και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ανδρική σεξουαλική υγεία.
Ο ψευδάργυρος έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη και μια ανεπάρκεια σε ψευδάργυρο μπορεί να οδηγήσει σε αρσενική στειρότητα. Προσλαμβάνοντας αφθονία ζωτικών θρεπτικών συστατικών από πηγές τροφίμων όπως οι σπόροι κολοκύθας μπορείτε να βοηθήσετε τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματός σας, προστατεύοντας παράλληλα τον προστάτη και τη γονιμότητα σας.

Πώς να τους φάτε: Οι σπόροι κολοκύθας είναι ιδανικοί για θαυμάσια τραγανά σνακ που μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν τα λιγότερο υγιεινά πατατάκια. Οι ψητοί σπόροι κολοκύθας συνδυάζονται με αλάτι, πιπέρι, κανέλλα, ή οποιοδήποτε άλλο μπαχαρικό που έχετε στη διάθεσή σας για ένα αλμυρό ή γλυκό σνακ.

Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου 2015

Δέκα σημάδια-SOS ότι σας λείπει σίδηρος

Εάν τον τελευταίο καιρό εκδηλώνετε τα παρακάτω συμπτώματα, ετοιμάστε γρήγορα μια μπριζόλα και μια σαλάτα με σπανάκι!
Η έλλειψη σιδήρου είναι μια αρκετά συνηθισμένη διατροφική έλλειψη που πλήττει συχνότερα τις γυναίκες σε σύγκριση με τους άντρες. Ο σίδηρος είναι ένα πολύ σημαντικό μέταλλο, καθώς είναι απαραίτητος για να μεταφέρεται οξυγόνο σε κάθε κύτταρο του σώματος.
Δείτε πώς θα καταλάβετε ότι τα επίπεδα σιδήρου στον οργανισμό σας έχουν μειωθεί ανησυχητικά.

  1. Επίμονη κόπωση. Η δυσλειτουργία στη μεταφορά οξυγόνου δεν επιτρέπει σε κύτταρα και στα συστήματα που αυτά απαρτίζουν να λειτουργούν αποδοτικά.
  2. Έλλειψη συγκέντρωσης. Η έλλειψη σιδήρου επηρεάζει τη διαδικασία σύνθεσης νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο, πλήττοντας τα κέντρα που ελέγχουν τα επίπεδα συγκέντρωσης.
  3. Απάθεια. Και η συναισθηματική ανταπόκριση, ακόμη και απέναντι σε πρόσωπα ή δραστηριότητες που παλαιότερα έδιναν χαρά, είναι μειωμένη όταν τα επίπεδα σιδήρου είναι μειωμένα στον οργανισμό.
  4. Δυσκολίες στην αναπνοή. Χωρίς αρκετό οξυγόνο, το αναπνευστικό δεν μπορεί να λειτουργήσει ομαλά, με αποτέλεσμα να εκδηλώνεται δύσπνοια ή κάποια άλλη παρόμοια δυσκολία στην αναπνοή, ακόμη και σε κατάσταση χαλάρωσης.
  5. Χλωμό δέρμα. Η αλλοίωση της απόχρωσης του δέρματος οφείλεται στην μειωμένη αιμάτωση και τη μείωση στον αριθμό των διαθέσιμων ερυθρών αιμοσφαιρίων.
  6. Μειωμένες επιδόσεις στη γυμναστική. Ο επαρκής σίδηρος είναι απαραίτητος για να ολοκληρωθεί μια απαιτητική προπόνηση. Ο σίδηρος χορηγείται συχνά σε αθλητές ως συμπλήρωμα ώστε να εξασφαλιστεί ότι η απόδοσή τους θα είναι η καλύτερη δυνατή.
  7. Μυϊκοί πόνοι. Η δυσλειτουργία στην οξυγόνωση των κυττάρων λόγω της έλλειψης σιδήρου καθυστερεί σημαντικά τη διαδικασία επούλωσης και ανάπλασης των μυών, με αποτέλεσμα να εκδηλώνεται πόνος σε διάφορα σημεία του σώματος.
  8. Νύχια που σπάνε. Εκτός από την αδυναμία των νυχιών στα χέρια και τα πόδια, η έλλειψη σιδήρου μπορεί να αλλοιώσει επίσης το σχήμα των νυχιών, συγκεκριμένα εμφανίζονται στα νύχια μικρές καμπύλες και κοιλότητες.
  9. Συχνές λοιμώξεις. Σε περίπτωση έλλειψης σιδήρου, συχνές είναι συνήθως οι λοιμώξεις του αναπνευστικού.
  10. Ροζ ή κοκκινωπά ούρα. Στα άτομα με έλλειψη σιδήρου, είναι πιο πιθανό να απορροφήσει το έντερο τις κόκκινες χρωστικές που περιέχουν τροφές όπως το παντζάρι.


Πηγή: onmed.gr