Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2015

Εποχική γρίπη: συμπτώματα και μέτρα προστασίας

Όπως αναφέρει η  Βιοπαθολόγος Μικροβιολόγος,  Νίκη Κουλουμπή η δραστηριότητα της εποχικής γρίπης συνήθως κορυφώνεται το Φεβρουάριο-Μάρτιο. Πρόκειται για λοίμωξη που οφείλεται στον ιό της γρίπης, ο οποίος μπορεί να προσβάλλει οποιοδήποτε άτομο. Τα στελέχη του ιού της γρίπης που κυκλοφορούν στην κοινότητα είναι μέχρι τώρα ο τύπος Α -και κυρίως ο υπότυπος Α (Η1Ν1)- και λιγότερο ο τύπος Β.

Συμπτώματα
Η γριπώδης συνδρομή εισβάλλει με υψηλό πυρετό, πόνο στο λαιμό, κεφαλαλγία, βήχα, πόνους στους στους μύες και στις αρθρώσεις. Σπανιότερα, παρατηρείται δυσκολία στην αναπνοή.
Μετάδοση
Η γρίπη μεταδίδεται εύκολα, κυρίως με σταγονίδια που μεταφέρονται με τον βήχα, αλλά και με το φτέρνισμα.
Μέτρα προστασίας
Πρώτο και κύριο μέτρο αποτελεί το αντιγριπικό εμβόλιο. Στη συνέχεια, η τήρηση κανόνων υγιεινής μπορεί να μας προφυλάξει.

  • Δεν αμελούμε να πλένουμε συχνά τα χέρια μας.
  • Καλύπτουμε το στόμα και τη μύτη με χαρτομάντιλο και όχι με την παλάμη μας, όταν βήχουμε ή φτερνιζόμαστε.
  • Δεν αγγίζουμε το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια.
  • Αποφεύγουμε κλειστούς και μη σωστά αεριζόμενους χώρους.
  •  Όταν αρρωστήσουμε, παραμένουμε σπίτι, μακριά από το σχολείο ή την εργασία.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο nowdoctor.gr

Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2015

Καρδιά: 25 τροφές που τη δυναμώνουν

Σύμφωνα με τη διατροφολόγο διαιτολόγο Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου η διατροφή βασίζεται σε μια σωστή ισορροπία μεταξύ ποσοτικών και ποιοτικών αναγκών. Ο σωστός τρόπος διατροφής αναγνωρίζεται ως η καλύτερη μέθοδος για να αποφεχθούν διάφορες ασθένειες. Ακολουθώντας μια σωστή διατροφή μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακών νοσημάτων. Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιες τροφές οι οποίες αποτελούν «σωτηρία» για την καρδιά.

  • Κρασί & μπίρα
  • Ελαιόλαδο
  • Καρύδια
  • Αμύγδαλα
  • Πορτοκάλια
  • Βότανα
  • Σολομός- Σαρδέλες
  • Τυρί tofu (τυρί σόγιας)
  • Καρότα
  • Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά
  • Καφές
  • Καυτερές πιπεριές
  • Κεράσια
  • Μπρόκολο
  • Πλιγούρι βρώμης
  • Αγκινάρες
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Σκόρδο
  • Πράσινο τσάι
  • Λιναρόσπορος
  • Όσπρια
  • Λειτουργικά τρόφιμα με στερόλες

Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο boro.gr

Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2015

Επτά πόνοι που δεν πρέπει να αγνοείτε

Ο πόνος είναι η κυριότερη αιτία για την οποία πηγαίνουμε στον γιατρό, με το 30% των επισκέψεων σε ιατρεία και πάνω από το 50% των διακομιδών στα νοσοκομεία να αφορούν πόνο σε κάποιο σημείο του σώματος.
Αμερικανοί ειδικοί στην καρδιολογία, την εσωτερική παθολογία, την γηριατρική και την ψυχιατρική εξηγούν ποιους πόνους δεν πρέπει ποτέ να αγνοούμε, αλλά αντιθέτως να θέτουμε αμέσως υπ’ όψιν του γιατρού.

  1. Ο χειρότερος πονοκέφαλος της ζωής σας.
  2. Πόνος στο στήθος, στη γνάθο, στον ώμο, στο μπράτσο και στην κοιλιά.
  3. Πόνος χαμηλά στη ράχη ή ανάμεσα στις ωμοπλάτες. 
  4. Πολύ δυνατός πόνος στην κοιλιά.
  5. Εξουθενωτικός πόνος στη γάμπα.
  6. Καυστικός πόνος στα πόδια. 
  7. Ασαφείς, διάχυτοι πόνοι. 


Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο boro.gr

Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2015

Τι είναι η βρογχίτιδα και πώς προκαλείται;

Η βρογχίτιδα είναι η φλεγμονή των κύριων αεραγωγών των πνευμόνων. Μπορεί να είναι οξεία ή χρόνια, που σημαίνει ότι διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα και συχνά υποτροπιάζει.
Η οξεία βρογχίτιδα είναι συχνή και μπορεί να αντιμετωπιστεί  αποτελεσματικά χωρίς ιατρική βοήθεια. Ωστόσο, εάν έχετε σοβαρά συμπτώματα ή συμπτώματα που επιμένουν, υψηλό πυρετό , ή αν φτύνετε αίμα, θα πρέπει άμεσα να δείτε το γιατρό σας . Επίσης, ζητήστε επείγουσα ιατρική βοήθεια εάν έχετε αναπνευστικά προβλήματα ή αν έχετε πόνο στο στήθος. Εάν πάσχετε από χρόνια βρογχίτιδα , έχετε προβλήματα με την καρδιά σας καθώς και πιο σοβαρές ασθένειες των πνευμόνων και λοιμώξεις θα πρέπει να απευθυνθείτε στο γιατρό σας.

Τι προκαλεί την βρογχίτιδα;
Η οξεία βρογχίτιδα συνήθως προκαλείται από διάφορες λοιμώξεις των πνευμόνων, το 90% των οποίων είναι ιογενούς προέλευσης . Επαναλαμβανόμενες επιθέσεις της οξείας βρογχίτιδας, που αποδυναμώνουν και ερεθίζουν τους αεραγωγούς, με την  πάροδο του χρόνου, μπορεί να οδηγήσουν σε χρόνια βρογχίτιδα. Η κύρια αιτία είναι το βαρύ κάπνισμα , το οποίο ερεθίζει τους βρόγχους και τους αναγκάζει να παράγουν υπερβολική βλέννα. Τα συμπτώματα της χρόνιας βρογχίτιδας, επιδεινώνονται από τις υψηλές συγκεντρώσεις διοξειδίου του θείου και άλλων ρύπων της ατμόσφαιρας .
Οι ασθενείς με χρόνια βρογχίτιδα θα πρέπει να εμβολιάζονται ενάντια στον πνευμονιόκοκκο και στον ιό της γρίπης. Η διακοπή του καπνίσματος αποτελεί σημαντικό τμήμα της συνολικής θεραπείας. Σε πολλές περιπτώσει χρειάζεται  οξυγονοθεραπεία.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο boro.gr

Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015

Καθημερινές συνήθειες που μας "κόβουν" χρόνια

Η ηλικία είναι απλώς ένας αριθμός αλλά δεν υπάρχει ελιξίριο για αιώνια νεότητα. Η αποφυγή ορισμένων ανθυγιεινών συνηθειών μπορεί να σας βοηθήσει να αισθάνεστε νεότερος στην ώριμη ηλικία. Ο Raymond Francis, συγγραφέας και ειδικός στη διατήρηση της υγείας, είναι 77 ετών. Ωστόσο, εξέταση Doppler δείχνει ότι οι αρτηρίες του έχουν βιολογική ηλικία 25 ετών.
Ποιες συνήθεις πρέπει να αποφεύγουμε;

  • Έκθεση στον ήλιο
  • Ανθυγιεινή διατροφή
  • 'Ελλειψη δραστηριότητας
  • Τοξίνες
  • Έλλειψη ύπνου
  • Κάπνισμα

 Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο boro.gr


Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2015

Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε ανάλογα με την ηλικία μας;

Το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου (NSF) των ΗΠΑ αποφάσισε να απαντήσει στο ερώτημα άπαξ δια παντός. Έτσι, ανέθεσε σε ομάδα 18 ειδικών στον ύπνο, την ανατομία, την φυσιολογία, την παιδιατρική, τη νευρολογία, την γεροντολογία και τη γυναικολογία να διερευνήσουν το θέμα.

Σύμφωνα λοιπόν με τις συστάσεις αυτές, που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση «Sleep Health», οι ανάγκες σε ύπνο ανά ηλικία διαμορφώνονται ως εξής:
  • Νεογέννητα (έως 3 μηνών): Χρειάζονται 14 έως 17 ώρες ύπνο την ημέρα
  • Βρέφη (4-11 μηνών): Χρειάζονται 12 έως 15 ώρες ύπνο την ημέρα
  • Νήπια (1-2 ετών): Χρειάζονται 11 έως 14 ώρες ύπνο την ημέρα
  • Παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών): Χρειάζονται 10 έως 13 ώρες ύπνο την ημέρα
  • Παιδιά σχολικής ηλικίας (6-13 ετών): Χρειάζονται 9 έως 11 ώρες ύπνο την ημέρα
  • Έφηβοι (14-17 ετών): Χρειάζονται 8 έως 10 ώρες ύπνο την ημέρα
  • Νεαροί ενήλικες (18-25 ετών): Χρειάζονται 7 έως 9 ώρες ύπνο την ημέρα
  • Ενήλικες (26-64 ετών): Χρειάζονται 7 έως 9 ώρες ύπνο την ημέρα
  • Ηλικιωμένοι (άνω των 65 ετών): Χρειάζονται 7 έως 8 ώρες ύπνο την ημέρα


Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο boro.gr