Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015

Τα πιο παχύσαρκα κράτη του πλανήτη

Ο περισσότερος κόσμος πιστεύει ότι οι ΗΠΑ είναι το πιο παχύσαρκο κράτος στον κόσμο, αλλά προς μεγάλη έκπληξη, τα τελευταία χρόνια υπήρξε μια ραγδαία αύξηση των ποσοστών παχυσαρκίας σε άλλα μέρη του κόσμου όπως π.χ. στα νησιά του Ειρηνικού τα οποία τώρα βρίσκονται στην κορυφή της παγκόσμιας κλίμακας της παχυσαρκίας.
Η αμερικανική Σαμόα, που βρίσκεται νότια της Σαμόα, είναι  στην κορυφή του διαγράμματος της παγκόσμιας παχυσαρκίας, με το 75% του πληθυσμού της να αναφέρεται ως παχύσαρκο. Το Ναουρού και οι νήσοι Κουκ είναι στη δεύτερη και τρίτη θέση με ποσοστά παχυσαρκίας 71% και 63% αντίστοιχα.

Στην Ευρώπη
Υψηλά επίπεδα παχυσαρκίας υπάρχουν σε πολλά κράτη της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αμερικής.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, πάνω από το 25% του πληθυσμού αναφέρεται ως παχύσαρκο, ενώ η Γαλλία, η Ιταλία και η Σουηδία τα έχουν πάει πολύ καλύτερα, έχοντας ποσοστά της παχυσαρκίας λιγότερο από 10 τοις εκατό.
Η Ελλάδα είναι ψηλά στην κλίμακα με 19,6%, η πέμπτη χώρα στην Ευρώπη. Στις ΗΠΑ, το 33% των ανθρώπων είναι παχύσαρκοι και στην Αυστραλία το 27%.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο HealthyLiving.gr

Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Η σημασία της σωστής ενυδάτωσης

Το νερό αποτελεί το βασικό συστατικό του ανθρώπινου σώματος και απαραίτητο συστατικό για τη ζωή, όπως το οξυγόνο. Φυσιολογικά, το 60% του βάρους στους ενήλικες άντρες και 50-55% στις γυναίκες αποτελείται από νερό.
Κάθε κύτταρο του ανθρώπινου σώματος απαιτεί νερό. Η επίδραση του νερού αφορά τα πιο σημαντικά μέρη του σώματος:

  • Εγκέφαλο
  • Κύτταρα
  • Πεπτικό σύστημα
  • Καρδιά
  • Νεφρά
  • Μύες και αρθρώσεις
  • Δέρμα

Οι έρευνες τα τελευταία χρόνια δείχνουν ότι τόσο οι ενήλικες, όσο και τα παιδιά, δεν πίνουν αρκετό νερό, γι’ αυτό και παρακάτω προτείνουμε κάποιες συμβουλές για να αυξήστε την πρόσληψη υγρών:

  1. Πιείτε ένα ποτήρι νερό (κατά προτίμηση) ή χυμό, όταν ξυπνάτε το πρωί, μιας και ο οργανισμός δεν έχει προσλάβει υγρά για κάποιες ώρες κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  2. Καταναλώνετε υγρά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και όχι λίγες φορές, αλλά μεγάλη ποσότητα. Με τον τρόπο αυτόν καλύπτονται πολύ καλύτερα οι ανάγκες του οργανισμού. 
  3. Τα υγρά μπορούν να απορροφηθούν καλύτερα από το σώμα, όταν είναι ελαφρώς δροσερά. Διατηρείτε νερό στο ψυγείο σας και πιείτε το «μισό – μισό» (ζεστό – κρύο). 
  4. Χρησιμοποιήστε το χρώμα των ούρων σας, ως δείκτη της ενυδάτωσής σας. Αν τα ούρα σας είναι συχνά και ανοιχτού κίτρινου χρώματος, πίνετε επαρκή ποσότητα νερού, αλλιώς αυξήστε την.
  5. Να έχετε πάντα δίπλα ή μαζί σας ένα μπουκαλάκι νερό και να πίνετε τακτικά μεταξύ των γευμάτων. Αν εξυπηρετεί, γεμίζετε καθημερινά, μπουκάλια με το νερό που πρέπει να πιείτε και εξασφαλίστε ότι θα τα αδειάστε κατά τη διάρκεια της ημέρας, έστω και με το... ζόρι.
  6. Όσοι πάσχουν από αλλεργίες και όσοι παίρνουν φάρμακα, πρέπει να πίνουν επαρκή ποσότητα υγρών, γιατί το χρειάζεται το συκώτι και τα νεφρά.
  7. Προσέξτε πολύ την κατανάλωση αναψυκτικών, χυμών και γλυκών ροφημάτων, γιατί έχουν θερμίδες, που δεν πρέπει να υπερφορτώνουν τον οργανισμό, ιδιαίτερα όσων θέλουν να χάσουν βάρος.


Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο diatrofhkaiswma.blogspot.gr

Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2015

ΟΞΥ ΕΜΦΡΑΓΜΑ ΤΟΥ ΜΥΟΚΑΡΔΙΟΥ. ΣΤΟΧΟΣ Η ΠΡΟΛΗΨΗ!

Το οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου αποτελεί την πρώτη αιτία νοσηρότητας και θνητότητας παγκοσμίως. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι ο ετήσιος αριθμός εμφραγμάτων είναι περίπου 15.000. Από τα άτομα που εμφανίζουν οξύ έμφραγμα το 25-30% των ασθενών θα πεθάνει πριν προφτάσουν να μεταφερθούν στο νοσοκομείο. Αλλά και από εκείνους που θα φθάσουν έγκαιρα στο νοσοκομείο το 5% θα καταλήξει κατά τη διάρκεια της νοσηλείας από επιπλοκές όπως η καρδιακή ανεπάρκεια, αρρυθμίες κλπ.
Ιδιαίτερη σημασία σε περιπτώσεις οξέος εμφράγματος έχει η έγκαιρη προσέλευση στο νοσοκομείο επομένως, είναι ιδιαίτερα σημαντική η ενημέρωση σχετικά με συμπτώματα που συνοδεύουν το οξύ έμφραγμα.
Επιγραμματικά, η αιφνίδια εμφάνιση πόνου στο κέντρο του στήθους, είτε σαν σφίξιμο ή κάψιμο που αντανακλά κατά περίπτωση στον τράχηλο και στην κάτω γνάθο, στη ράχη και στα άνω άκρα, ειδικά όταν συνοδεύεται από ψυχρή εφίδρωση και ενίοτε από ναυτία, θα πρέπει να θεωρείται ύποπτο και να κινητοποιεί τον ασθενή στο να ζητήσει άμεσα ιατρική βοήθεια.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο boro.gr

Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2015

Η υπνική άπνοια παράγοντας κινδύνου για την απώλεια μνήμης

Τα άτομα που πάσχουν από υπνική άπνοια αντιμετωπίζουν δυσκολίες απομνημόνευσης, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά πληροφορίες που σχετίζονται με τοποθεσίες και με την πλοήγηση στο χώρο, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση The Journal of Neuroscience.

Προκειμένου να διαπιστώσουν κατά πόσο η υπνική άπνοια επηρεάζει τη χωροταξική μνήμη, οι ερευνητές ζήτησαν από 18 ασθενείς να περάσουν δύο νύχτες στο εργαστήριο. Στη μία περίπτωση χρησιμοποιήθηκε ειδικό βοήθημα διευκόλυνσης της αναπνοής (συσκευή CPAP) ενώ στην άλλη όχι.

Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, οι ερευνητές παρατήρησαν πως οι επιδόσεις των συμμετεχόντων όταν είχαν κοιμηθεί με το βοήθημα ήταν κατά 30% υψηλότερες.
Δεν μπορούν, ωστόσο, να πουν με βεβαιότητα κατά πόσο τα αποτελέσματα αυτά οφείλονται στο διακοπτόμενο ύπνο λόγω υπνικής άπνοιας ή στην ελλιπή παροχή οξυγόνου που συνεπάγεται η πάθηση.

Πηγή: www.onmed.gr

Πέμπτη, 8 Ιανουαρίου 2015

Γιατί αισθανόμαστε κουρασμένοι;

Γιατί αισθανόμαστε κουρασμένοι ενώ έχουμε κοιμηθεί; Γιατί αισθανόμαστε εξάντληση ενώ δεν έχουμε δουλέψει πολλές ώρες; Οι ειδικοί μας δίνουν μερικές επιστημονικές εξηγήσεις για την κούραση μας.

  • Δεν πίνουμε αρκετό νερό
  • Δεν παίρνουμε αρκετό σίδηρο
  • Είμαστε τελειομανείς
  • Παραλείπουμε το πρωινό
  • Τρώμε "πρόχειρο" φαγητό
  • Δεν λέμε ποτέ όχι
  • Έχουμε ακατάστατο γραφείο
  • Δουλεύουμε στις διακοπές
  • Πίνουμε κρασί πριν τον ύπνο

Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο http://www.healthview.gr/

Δευτέρα, 5 Ιανουαρίου 2015

Ο οργανισμός «αποβάλλει το λίπος με την αναπνοή»


Μέχρι τώρα ξέραμε ότι ο οργανισμός καίει το λίπος για να το αποβάλλει. Μία νέα μελέτη, όμως, αποκαλύπτει ότι το μεγαλύτερο μέρος του δεν αποβάλλεται με τις καύσεις, αλλά με την ανάσα μας.

Ωστόσο, δεν αρκεί να αναπνέει κάποιος πιο γρήγορα για να συμβεί αυτό. Θα πρέπει να αυξήσει τις καύσεις του μέσω της γυμναστικής, γράφουν στο εορταστικό τεύχος της «Βρετανικής Ιατρικής Επιθεώρησης» (BMJ) βιοχημικοί οι οποίοι μελέτησαν τον μεταβολισμό σε μικροσκοπικό επίπεδο.

Το εύρημα αυτό εξηγεί γιατί αδυνατίζουν όσοι κάνουν γυμναστική, λένε οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας, στην Αυστραλία.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο στα Νέα